Katalog online

Archiwalne
101
.

Wenus wychodząca z kąpieli, Francja, XIX w.

brąz/odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 74,5 cm
na podstawie wybity numer: 1478/8
Reprodukcja w brązie marmurowej rzeźby Wenus wychodząca z kąpieli (Kąpiąca się) Gabriel-Christophe’a Allégraina (1710-1795), jaka została wykonana w roku 1755 na zlecenie markiza de Marigny (1727-1781), dyrektora Bâtiments du Roi do jego pałacu w Choisy-le-Roi. Gipsowy model był prezentowany na Salonie w 1757 r. Oryginał w marmurze wystawiany w 1767 r. wzbudził zachwyt Diderota. W roku 1772 Wenus została zamówiona przez Ludwika XV, który podarował ją Madame du Barry, ona zaś umieściła ją w parku swojego pałacu Louveciennes (obecnie znajduje się w Luwrze).

Cena: 
29 000 zł
Price: 
6 776 €
nr ew.: 
a-060-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
102
.

Clodion (Claude Michel)

Rodzina satyrów, Francja, XIX w.

brąz, odlew/cyzelowanie, patynowanie; wys. 48,5 cm
sygn. na figurze: CLODION, poniżej wybity numer: 32 464
Prezentowane dwie dynamiczne figury Clodiona zaliczają się do jego szeroko znanego cyklu bachicznego.

Cena: 
39 000 zł
Price: 
9 112 €
nr ew.: 
a-063-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
103
.

Clodion (Claude Michel)

Satyr grający na syrindze w towarzystwie nimfy, Francja, XIX w.

brąz, odlew/cyzelowanie, patynowanie; wys. 56 cm
sygn. na podstawie: Clodion

Cena: 
30 000 zł
Price: 
7 009 €
nr ew.: 
a-064-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
104
.

Diana z chartem, Francja, XIX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, złocenie, podstawa – alabaster; 43,5 x 45 x 25 cm

Cena: 
19 000 zł
Price: 
4 439 €
nr ew.: 
a-066-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
105
.

Popiersie młodej damy, Francja, XIX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, złocenie, podstawa – marmur; wys. całk. 34 cm

Cena: 
4 800 zł
Price: 
1 122 €
nr ew.: 
a-061-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
106
.

Mały Jan Chrzciciel, Francja, XIX w.

brąz /odlew cyzelowanie, złocenie; podstawa – marmur; wys. 25,5 cm

Cena: 
5 500 zł
Price: 
1 285 €
nr ew.: 
a-062-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Sprzedane
107
.

Moreau Auguste

Dziewczyna z książką – alegoria poezji, Francja, XIX/XX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 70 cm
sygn. na figurze: Aug. Moreau

Cena: 
32 000 zł
Price: 
7 477 €
nr ew.: 
b-027-2014
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
108
.

Millet Aimé

Flora, XIX/XX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 44 cm
sygn. na podstawie: aimé Millet

Cena: 
5 400 zł
Price: 
1 262 €
nr ew.: 
a-158-2014
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
109
.

Szczeblewski Wacław

Gwiazda, Francja, pocz. XX w.

brąz /odlew, patynowanie, podstawa – marmur; wys. całk. 25,2 cm
sygn. na figurze: V. Szczeblevski
na cokole tabliczka z napisem: UNE ETOILE / par V. Szczeblevski

Cena: 
2 200 zł
Price: 
514 €
nr ew.: 
a-006-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
110
.

Rodin Auguste

Pomnikowa głowa Balzaca, Francja, 1. poł. XX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie, podstawa – drewno; wys. całk. 32,5 cm; wys. rzeźby – 18 cm
sygn.: A. Rodin

Charakterystyczny modelunek – szkicowość i rozbicie powierzchni sprawiające, że światło i cień tworzą na niej wibrującą strukturę, sprawiły, iż Rodina uważa się za naczelnego twórcę impresjonizmu w rzeźbie. Jest on widoczny m.in. w pomniku Honoriusza Balzaca (1891-1898), jednym z najbardziej znanych dzieł artysty, nota bene nie zrozumianym przez współczesnych. Towarzystwo Literatów Francuskich, które zamówiło pomnik, odrzuciło bowiem rzeźbę przedstawiającą Balzaca bez idealizacji, odzianego w szlafrok. Stąd figura została odlana w brązie dopiero w roku 1939. Portretując wielkiego pisarza Rodin porzucił ideę przedstawienia jego fizjonomii na rzecz oddania siły twórczej artysty. Pełna wyrazu twarz artysty została skontrastowana ze zwartą, jednolitą masą jego sylwetki. Pracując nad kompozycją Balzac zwykł wykonywać serię studiów. Stąd też prezentowana Głowa Balzaca wykonana została także w kilku wersjach.

Analogiczna pomnikowa głowa Balzaca, opatrzona podobnie jak prezentowane dzieło sygnaturą A. Rodin (bez znaku odlewni) oraz wykończona taka samą zieloną patyną, znajduje się w zbiorach Muzeum Sztuki w Cleveland.

Cena: 
24 150 zł
Price: 
5 643 €
nr ew.: 
a-003-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
111
.

Napoleon, wg Simon-Louis Boizot (1743-1809), Francja, XIX w.

brąz, odlew/cyzelowanie, patynowanie; wys. całk. 33 cm
Portret Napoleona według rzeźby Simona Louisa Boizot. Cesarz został przedstawiony we francuskim mundurze wojskowym ze szpadą przy boku. Na postumencie obok niego leżą zwoje oraz rękawiczki (w kompozycji Boizota zamiast rękawiczek został umieszczony płaszcz wodza).
Simon Louis Boizot (1743-1809) – syn malarza Antoine’a Boizot (1704-1782), uczeń Michel-Ange’a Slodtza (1705-1764). Studiował w paryskiej Académie Royale, w roku 1778 zdobył Prix de Rome. Od roku 1773 pełnił funkcję dyrektora artystycznego manufaktury Sèvres. Jest autorem ponad 150 biskwitowych figurynek, wśród których znajdują się oficjalne portrety Ludwika XVI i Marii Antoniny.

nr ew.: 
a-052-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
112
.

Miniatura rzeźby Herkulesa Farnese, Włochy (?), XIX w.

brąz, odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 13 cm

Cena: 
2 900 zł
Price: 
678 €
nr ew.: 
a-065-2014
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
113
.

Jacquemart Henri-Alfred-Marie

Ogar z żółwiem

brąz, odlew/cyzelowanie, patynowanie, wys. 15,5 cm
sygn. na podstawie: A. JACQUEMART

Cena: 
4 300 zł
Price: 
1 005 €
nr ew.: 
b-2-014-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
114
.

Kossowski Henryk II

Kowal przy kowadle – alegoria pracy

brąz /odlew, patynowanie, cyzelowanie, wys. 31 cm
sygn. na podstawie: KOSSOWSKI; na tarczy napis: PAX ET LABOR; na spodzie nalepka papierowa: MON CASSET / 32 R. de la Republique, Lyon

Cena: 
3 900 zł
Price: 
911 €
nr ew.: 
a-001-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
115
.

Gerwing Hans

Górnik przy pracy, wyk. Düsseldorfer Bronzebildgießerei, dwudziestolecie międzywojenne

brąz /odlew, patynowanie, cyzelowanie; wys. 21 cm; podst.: 21,5 x 12 cm
sygn. na podst.: GERWING; z boku znak odlewni.: D’dorfer Broncebildgiesserei/G-m-b-H

Cena: 
2 200 zł
Price: 
514 €
nr ew.: 
a-002-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Sprzedane
116
.

Kurzawa Antoni

W imię Boże (Siewca), Bracia Łopieńscy, 1900-1939

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 30 cm
sygn.: A. Kurzawa; Bcia ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA
Na podstawie od frontu napis: W IMIĘ BOŻE
Rzeźba wystawiana i reprodukowana:
Bracia Łopieńscy – tytani warszawskiego brązownictwa. Katalog wystawy, Muzeum Woli, 17 lipca – 11 listopada 2013, kuratorka Monika Bryl, Warszawa 2013, poz. kat. 14 (il.).
Okruchy brązu. Brązy z warszawskiej firmy Bracia Łopieńscy (1862-1994). Katalog wystawy, Muzeum Sztuki, Galeria Księży Młyn, kwiecień – sierpień 1994, koncepcja wystawy i katalogu Dorota Berbelska, Łódź 1994, poz. kat. 98 (il.).
Warszawska firma brązownicza Bracia Łopieńscy 1862-1978. Katalog wystawy, Muzeum Woli, czerwiec sierpień 1978, komisarz wystawy Andrzej Sołtan, Warszawa 1978, poz. kat. 12.
W roku 1950 firma Bracia Łopieńscy została znacjonalizowana, zaś jej właściciele otrzymali zakaz pracy w zawodzie brązownika. Po odwilży październikowej zakaz cofnięto. Wtedy Tadeusz Łopieński założył Pracownię Sztuki Zdobniczej, która od roku 1960 mieściła się pod adresem Poznańska 24. Co roku, w dniu 1 Maja Łopieński witrynę swojej pracowni przyozdabiał prezentowaną figurą Siewcy, którego tytuł W imię Boże został umieszczony przez rzeźbiarza na podstawie rzeźby.

Cena: 
18 000 zł
Price: 
4 206 €
nr ew.: 
a-179-2014
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
117
.

Kurzawa Antoni

Tańce polskie – Polonez i Oberek, XIX/XX w.

brąz /odlew, złocenie; wys. 12,3 cm (Polonez) i 11,8 cm (Oberek)
Cykl tańców polskich Antoniego Kurzawy – Krakowiak, Mazur (Oberek) i Polonez jest najbardziej znany z terakotowych powtórzeń. Figury o wys. 50 cm znajdują się m.in. w zbiorach Muzeów Narodowych w Warszawie oraz w Krakowie. Na rynku antykwarycznym z rzadka pojawiają się ich złocone miniatury w brązie. Być może powstały się one jako wynik współpracy artysty z warszawskimi wytwórniami platerów – Fragetem i Norblinem. Brak znaków wytwórni niestety uniemożliwia bliższe określenie okoliczności ich powstania.

Cena: 
7 200 zł
Price: 
1 682 €
nr ew.: 
a-054-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
118
.

Pies, Bracia Łopieńscy, 1922

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 16,8 x 19,8 x 6,9 cm
sygn. na podstawie: SK 22; BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA

Cena: 
3 200 zł
Price: 
748 €
nr ew.: 
a-189-2014
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
119
.

Jackowski Stanisław Stefan

Tancerka, wyk. Bracia Łopieńscy lub Wł. Miecznik, 1. poł. XX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 66,5 cm
sygn. na podstawie: Stanisław Jackowski
„Ruch, wyjątkowa ekspresja, absolutna i niespotykana doskonałość” – zachwycał się krytyk sztuki Andrè Pascal-Levis, kiedy zobaczył Tancerkę dłuta Stanisława Jackowskiego na otwarciu pamiętnej Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej i Wzornictwa w 1925 roku. Jak wspominał Tadeusz Łopieński rzeźbiarz cieszył się już w tym czasie sławą w środowisku francuskich kolekcjonerów. „Kupowano rzeźby Jackowskiego bardzo chętnie, gdyż jak pisała paryska prasa są pełne wiedzy, głębokiego sentymentu i mistrzowskiej techniki” – pisał w swojej książce Okruchy brązu mistrz warszawskiego brązownictwa.
Odsłonięta w roku 1927 w Parku Skaryszewskim Tancerka była przez Warszawiaków uwielbiana. Stąd redukcje słynnej kompozycji, odlewane u Braci Łopieńskich już od 1924 r., cieszyły się ogromnym powodzeniem. Gipsowy model rzeźby do 1939 r. znajdował się w fabryce na Hożej 55, w czasie wojny zaś zaginął.
Wysoki poziom wykonania oraz patyna świadczą, że oferowana rzeźba musiała powstać co najwyżej około połowy ubiegłego wieku w warsztacie biegłego brązownika. Brak sygnatury niestety uniemożliwia jednoznaczne powiązanie dzieła z określonym warsztatem. Domniemywać można, że mógł nim być Władysław Miecznik, który w okresie powojennym wykonywał odlewy Tancerki. Miecznik zwykł opatrywać swoje wyroby przymocowywanymi do postumentu tabliczkami z nazwą swojej firmy. Tabliczka taka mogła znajdować się na niezachowanym do dziś marmurowym cokole figury.

Cena: 
29 000 zł
Price: 
6 776 €
nr ew.: 
a-157-2014
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
120
.

Medalion Matka Boska Ostrobramska, mod. Bracia Łopieńscy, wyk. Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy

mosiądz/odlew, cyzelowanie, patynowanie; średn. 13,8 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

Cena: 
950 zł
Price: 
222 €
nr ew.: 
a-085-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Sprzedane
121
.

Ryngraf Pod Twoją Obronę, mod. Bracia Łopieńscy, wyk. Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2011

mosiądz/ odlew, cyzelowanie, patynowanie; 19,5 x 16,8 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

Cena: 
1 100 zł
Price: 
257 €
nr ew.: 
a-086-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
122
.

Łopieńska-Lipczyk Anna

Wolność, mod. Bracia Łopieńscy, wyk. Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2014

brąz/odlew, cyzelowanie, patynowanie, podstawa – marmur; wys. 41 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

nr ew.: 
a-087-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Sprzedane
126
.

Marczewski Leonard

Popiersie Józefa Piłsudskiego, wyk. „Aleksander”, ok. 1930

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 33,5 cm, podstawa: 14,5 x 14 cm
sygn.: L. Marczewski [pierwsza litera imienia odwrócona], znak wykonawcy: ALEKSANDER/N-ŚWIAT 41
Leonard Marczewski – rzeźbiarz. Mieszkał przez dłuższy czas w Kijowie, gdzie w roku 1917 wystawiał w Salon d’Art. Po wybuchu rewolucji osiadł w Warszawie. Wystawiał w Zachęcie. O pracy Marczewskiego pokazanej na Wystawie Reprezentacyjnej ZZPAP Wacław Husarski napisał, że wykazuje dobre opanowanie materiału, zacięcie dekoracyjne oraz wpływ Szukalskiego i Szczepkowskiego. Artysta jest autorem popiersia Juliusza Słowackiego, ustawionego w parku w Druskiennikach w 1929 r., a także dwóch pomników Józefa Piłsudskiego, jakie do 1939 znajdowały się w westybulu Korpusu Kadetów w Rawiczu oraz przed dworcem w Łunińcu.
Wymienione wyżej pomniki Marszałka mają formę popiersia. W Łunińcu zostało ono ustawione na dwustopniowym cokole. W Rawiczu natomiast otrzymało bardziej rozbudowaną oprawę architektoniczną: wysoki na ok. 3 metry graniastosłup stanowiący cokół dla wizerunku wodza z dwóch stron jest otoczony promienistymi bryłami.
Mało wyraźne zdjęcia archiwalne dwóch niezachowanych do dziś monumentów nie pozwalają na stanowcze stwierdzenie, aby oba pomniki, a także prezentowane popiersie były jednakowe. Jednak motyw orła obejmującego skrzydłami prezentowane popiersie Marszałka wydaje się być widoczny na pomniku z Łunińca.
Brązy ze znakiem ALEKSANDER/N-ŚWIAT 41 stanowią rzadkość. Odnaleźć je jednak można w zbiorach muzealnych, pojawiają się także na rynku antykwarycznym. Właścicielem firmy, która posiadała magazyn z pracownią plastyczną, był Aleksander Stachniewski.

Cena: 
15 000 zł
Price: 
3 505 €
nr ew.: 
a-007-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
128
.

Kuna Henryk

Głowa kobieca, proj. 1917

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; 30 x 16 x 21,5 cm
sygn. i datowany na podstawie p.d.: H. Kuna / 1917; znak odlewni na podstawie: 7/8 T.ROSS
Jeden z najbardziej znanych rzeźbiarzy polskich, czołowy przedstawiciel ugrupowania Rytm. Studiował pod kierunkiem Piusa Welońskiego i Konstantego Laszczki. Wykładał rzeźbę na Uniwersytecie im. Stefana Batorego w Wilnie. Po II wojnie światowej otrzymał stanowisko profesora na Uniwersytecie im. Mikołaja Kopernika w Toruniu, jednak pracy tam nie zdołał już podjąć.

nr ew.: 
a-083-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
129
.

Cytrynowicz (Cytronowicz) Jakub

Popiersie młodej kobiety

brąz/odlew, cyzelowanie, patynowanie/podstawa - biały marmur, wys.: 53,5 cm
sygnowana: Cytrynowicz

Cena: 
12 500 zł
Price: 
2 921 €
nr ew.: 
a-152-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
130
.

Marczewski Leonard

Popiersie Stefana Batorego, 1922

terakota/patynowanie; wys. 43 cm
sygn.: L. Marczewski Warszawa 19 12/VIII 22

Cena: 
12 000 zł
Price: 
2 804 €
nr ew.: 
b-1-029-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Nieujawniony
Archiwalne
131
.

Rygier Teodor

Popiersie Ignacego Józefa Kraszewskiego – model odlewniczy z firmy Bracia Łopieńscy, ok. 1900

gips/odlew, polichromia; wys. 37,5 cm
sygn. na figurze: RYGIER
Prezentowane popiersie Kraszewskiego zostało wymodelowane na podstawie całopostaciowego portretu pisarza, jaki znajduje się obecnie w zbiorach Muzeum Narodowego w Krakowie. Rzeźba przedstawiająca siedzącego w fotelu z książką, ubranego w płaszcz Kraszewskiego powstała w roku 1878, zaś odlano ją w brązie w roku 1882.

Cena: 
2 800 zł
Price: 
654 €
nr ew.: 
a-088-2015
Kategoria: 
Rzeźba
Archiwalne
201
.

Żardiniera z kozłami w stylu Ludwika XVI – nagroda za wygrane Służewiec Derby, Bracia Łopieńscy, 1900-1930

brąz/odlew, cyzelowanie, złocenie, wkład – szkło kobaltowe (uszkodzony); 14,5 x 49 x 24,5 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA
na medalionach dedykacja: T.Z. do H.K. w P. /GRONU OFICERÓW/ 17 PUŁKU UŁ oraz DERBY /1930 /BEJRUT /HOD. W. WYSOCKIEGO
Nagroda przyznana w 1930 r. przez Towarzystwo Zachęty do Hodowli Koni w Polsce. Otrzymał ją 17. Pułk Ułanów Wielkopolskich za wygraną na wyścigach Służewiec Derby. Zwycięskiego konia Bejruta z hodowli płk W. Wysockiego dosiadał P. Gołowkin.

Cena: 
24 000 zł
Price: 
5 607 €
nr ew.: 
a-057-2015
Kategoria: 
Varia
Normalny
202
.

Patera z faunem, Bracia Łopieńscy, 1900-1939

brąz, odlew/ cyzelowanie, patynowanie; podstawa – biały marmur; misa szklana (wyszczerbienia przy krawędziach); wys. 32,5 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/ WARSZAWA
Patera podparta miniaturą figury satyra, który podtrzymuje tarczę zegara słonecznego, umieszczonego na tyłach Białego Domu w Łazienkach Królewskich w Warszawie. Zegar pochodzi z XVIII wieku, został wykonany na zlecenie Stanisława Augusta, prawdopodobnie w pracowni André Le Brune’a.

Cena: 
9 500 zł
Price: 
2 220 €
nr ew.: 
a-183-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
203
.

Kandelabr w stylu Ludwika XVI, Pracownia Sztuki Zdobniczej Tadeusza Łopieńskiego, l. 70-te XX w.

brąz, odlew/cyzelowanie, złocenie; wys. 36,2 cm
sygn.: T. ŁOPIEŃSKI

Cena: 
4 300 zł
Price: 
1 005 €
nr ew.: 
a-185-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
204
.

Aplika z głową kozła w stylu Ludwika XVI, Bracia Łopieńscy, ok. 1900

brąz, odlew/cyzelowanie, złocenie; wys. 40,5 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA

Cena: 
11 000 zł
Price: 
2 570 €
nr ew.: 
a-182-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
205
.

Lampa w stylu Ludwika XV, Bracia Łopieńscy, 1900-1939

brąz, odlew/ cyzelowanie, patynowanie; wys. całk. 29 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY / WARSZAWA

Cena: 
3 500 zł
Price: 
818 €
nr ew.: 
a-184-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
206
.

Kinkiet dwuramienny w stylu Ludwika XVI, Bracia Łopieńscy, 1900-1939

brąz, odlew/cyzelowanie, złocenie; wys. 19 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA

Cena: 
5 900 zł
Price: 
1 379 €
nr ew.: 
a-181-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
207
.

Lampa-kinkiet w stylu Ludwika XVI, Bracia Łopieńscy, 1900-1939

brąz /odlew, cyzelowanie, złocenie; wys. 27 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA

Cena: 
5 500 zł
Price: 
1 285 €
nr ew.: 
a-186-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
208
.

Sześć kinkietów w stylu Ludwika XVI, Bracia Łopieńscy, 1900-1939

brąz /odlew, cyzelowanie, złocenie; dł. 34 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA
Przygotowane do elektryfikacji.

nr ew.: 
b-2-029-2015
Kategoria: 
Varia
Archiwalne
209
.

Karnisz, Bracia Łopieńscy, 1900-1914

mosiądz/odlew/złocenie, werniksowanie; dł. 197 cm
sygn.: dwukrotnie BR. ŁOPIEŃSCY/ WARSZAWA

Cena: 
6 500 zł
Price: 
1 519 €
nr ew.: 
a-67-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
210
.

Łopieńska-Lipczyk Anna

Para podpórek do książek w formie delfinów, Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2010

brąz/odlew, patynowanie, cyzelowanie, wys. 12,5 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

Cena: 
1 300 zł
Price: 
304 €
nr ew.: 
a-005-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
211
.

Łopieńska-Lipczyk Anna

Para podpórek do książek z liściem akantu, mod. Bracia Łopieńscy, wyk. Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2008

mosiądz, odlew, cyzelowanie, patynowanie; 8,6 x 8,2 x 4 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

Cena: 
1 000 zł
Price: 
234 €
nr ew.: 
a-006-2014
Kategoria: 
Varia
Sprzedane
212
.

Wazon z gałązką ostu, proj. i wyk. Grzegorz Łopieński, 1884-1900

brąz/ odlew, cyzelowanie, patynowanie, wys. 14,5 cm
sygn.: ŁOPIEŃSKI/WARSZAWA [ z N. odwr.]
Do najpiękniejszych wyrobów Grzegorza Łopieńskiego należały wazony dekorowane gałązką kwiatu:  lilii (kolekcja rodzinna), czy róży (Muzeum Narodowe w Warszawie). Ich kompozycja jest bardzo prosta: podstawa okrągła, brzusiec pękaty, wylew na planie kwadratu ze ściętymi rogami. Całą dekorację stanowi umieszczona na neutralnym, gładkim tle delikatna gałązka roślinna, modelowana dość realistycznie, lecz o płynnej, secesyjnej kompozycji.
Omawiane wazony zaliczyć trzeba do dzieł unikatowych pochodzących z warsztatu Łopieńskich. Wymienione wyżej dwa egzemplarze wykonane zostały w srebrze, na specjalne zamówienie. Prezentowany Wazon z gałązką ostu jest  jedynym, jak dotąd znanym egzemplarzem odlanym w brązie.

Cena: 
7 500 zł
Price: 
1 752 €
nr ew.: 
b-3-029-2015
Kategoria: 
Varia
Archiwalne
213
.

Wittig Edward

Nóż do rozcinania papieru, pocz. XX w.

brąz, odlew/patynowanie; dł. 32,5 cm
sygn. E. Wittig
Obiekt wzmiankowany w:
- Szczęsny Rutkowski, Edward Wittig, Warszawa 1925, s. 16.- Władysław Kozicki, Edward Wittig. Rozwój i twórczość, Warszawa 1932, s. 17.
Zaprojektowany w roku 1898 nóż do cięcia papieru „w formie nimfy siedzącej na dużem stylizowanem pawiem piórze” wymieniany jest w monografiach artysty jako jedna z jego najwcześniejszych prac. Dwa egzemplarze noża znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Warszawie (dar z r. 1911) oraz Muzeum Mazowieckiego w Płocku (z datą 1903).
Władysław Kozicki zwraca uwagę, że Wittig przed wstąpieniem do wiedeńskiej Akademii musiał podjąć pracę zarobkową: „nauczył się rytowania metali i zdobił w ten sposób rozmaite drobne przedmioty użytkowe”. Dzięki nabytej praktyce rzemieślniczej artysta posiadł bardzo ważny w profesji rzeźbiarza warsztat: „Jak wiadomo – pisze Kozicki – są w naszych czasach rzeźbiarze o talencie nawet bardzo wielkim, którzy uważają pracę swą za skończoną, gdy ulepią model w glinie. Resztę powierzają w zupełności rękom robotników, odlewaczy i kamieniarzy. Tych artystów nazywał Wittig zawsze z pewnem słusznem lekceważeniem modelatorami. On sam wyszedł z rzemiosła. Zanim stał się artystą, był przedtem rzemieślnikiem. Zaznajomił się najpierw w Wiedniu z modelowaniem w twardym wosku i z techniką sporządzania odlewów brązowych, ze sposobami wykończania ich, cyzelowania i patynowania”.

Cena: 
4 200 zł
Price: 
981 €
nr ew.: 
1-014-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
214
.

Lipczyk Wojciech

Nóż do rozcinania papieru z główką dziewczyny, mod. Bracia Łopieńscy, wyk. Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2012

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; dł. 23,3 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

Cena: 
350 zł
Price: 
82 €
nr ew.: 
a-089-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
215
.

Nóż do rozcinania papieru z głową dzika, Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2010

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; dł. 31,5 cm
sygn.: Wojtek Lipczyk 91, W. LIPCZYK

Cena: 
450 zł
Price: 
105 €
nr ew.: 
a-007-2014
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
216
.

Nóż do rozcinania papieru z głową konia, mod. Bracia Łopieńscy, wyk. Pracownia Sztuki Dekoracyjnej d. Bracia Łopieńscy, 2009

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; dł. 29,7 cm
sygn.: A. ŁOPIEŃSKA-L.

Cena: 
450 zł
Price: 
105 €
nr ew.: 
a-090-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
217
.

Para sfinksów, XIX/XX w.

brąz /odlew, cyzelowanie, patynowanie; wys. 22 cm

Cena: 
2 500 zł
Price: 
584 €
nr ew.: 
a-091-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Sprzedane
218
.

Łopieński Tadeusz

Podpórka do książek, Bracia Łopieńscy, l. 30-te XX w.

brąz, odlew; patynowanie, cyzelowanie; wys. 18 cm
sygn.: BR. ŁOPIEŃSCY/WARSZAWA

Cena: 
2 200 zł
Price: 
514 €
nr ew.: 
a-095-2015
Kategoria: 
Varia
Nieujawniony
Archiwalne
301
.

Postument neorokokowy, XIX/XX w.

konstrukcja – sosna, fornir – palisander, mahoń, róża; 140,5 x 56 x 33 cm
Wewnątrz postumentu szafka z półkami.

Cena: 
15 500 zł
Price: 
3 622 €
nr ew.: 
b-4-029-2015
Kategoria: 
Meble
Nieujawniony
Archiwalne
302
.

Postument neorokokowy, XIX/XX w.

konstrukcja – sosna, fornir – palisander, mahoń, róża; 138 x 59 x 38 cm
Wewnątrz postumentu szafka z półkami.

Cena: 
15 500 zł
Price: 
3 622 €
nr ew.: 
b-5-029-2015
Kategoria: 
Meble
Nieujawniony
Archiwalne
303
.

Postument neorenesansowy, XX w.

konstrukcja – sosna, fornir – palisander, mahoń, inkrustacje – kość; 135 x 55,5 x 50 cm

Cena: 
9 500 zł
Price: 
2 220 €
nr ew.: 
b-6-029-2015
Kategoria: 
Meble
Nieujawniony
Archiwalne
304
.

Postument neogotycki, XIX/XX w.

drewno dębowe, częściowo fornirowane; 107,5 x 38,5 x 38,5 cm

Cena: 
4 200 zł
Price: 
981 €
nr ew.: 
b-7-029-2015
Kategoria: 
Meble
Nieujawniony
Archiwalne
305
.

Postument w formie kolumny, XX w.

konstrukcja – sosna, fornir – mahoń; 123 x 41,4 x 21,5 cm
Wewnątrz kolumny szafka z półkami.

Cena: 
3 600 zł
Price: 
841 €
nr ew.: 
b-8-029-2015
Kategoria: 
Meble
Nieujawniony
Archiwalne
306
.

Postument ośmioboczny, 1. poł. XX w.

konstrukcja – sosna, fornir – orzech; 120,5 x 41,7 x 41,7 cm

Cena: 
4 500 zł
Price: 
1 051 €
nr ew.: 
a-065-2015
Kategoria: 
Meble